Tips uit het boek

1. Breek je ontvangstbalie af, breng je stoelen en tafels naar de Kringwinkel; investeer in een warm salon, richt je klantenruimte zodanig in dat je klanten zich kunnen ontspannen, zich geïnspireerd voelen. Hou je gsm uit die ruimte en neem tijd, veel tijd om vooral vragen te stellen.
Lees het boek; hoofdstuk 5 Plus++ Good Business, pagina 208

2. Segmenteer. Het gaat er niet om, om steeds meer klanten te hebben. Minder klanten is nodig om meer kwaliteit te geven aan de juiste klanten. Het resultaat meer omzet en marge. Een klant die kiest voor persoonlijke service is altijd bereid om de makelaar te betalen voor zijn diensten en dat mag wel wat kosten als het maar duidelijk is.
Lees het boek; hoofdstuk 3 Good Value, pagina 77

3. De clown is er voor zijn toeschouwers, hij stelt vragen, zoekt de glimlacht voor zijn toeschouwers en veert altijd recht voor de luisteraars. Makelaar laat je inspireren door de kwaliteiten van de clown: het is zijn veerkracht die je klanten nodig hebben. De clown maakt het impliciete expliciet!
Lees het boek; hoofdstuk 2 Good Leadership, pagina 32

4. Als makelaar alleen kan je het businessmodel niet realiseren. De Plus++ makelaars bundelen hun krachten om samen in de toekomst te investeren. Gemeenschappelijke databases, services en productontwikkeling, gezamenlijk schadebeheer, gezamenlijke afsprakencentrale enz.
Lees het boek; hoofdstuk 5 Plus ++ Good Business, pagina 149
of surf naar www.plus-plus-plus.be

Bestel het boek hier.